آموزش نشانه و

 

http://rozup.ir/view/2910715/21312.jpg

 

http://rozup.ir/view/2910716/IMG_7173.jpg

 

 

نحوه تدریس نشانه ی او - و

وسایل مورد نیاز: داستان میوه های غمگین - کاربرگ میوه ها چوب بستنی - چسب نواری - کتاب درسی - لوحه ی آموزشی یا پاورپوینت - فلش کارت - جدول الفبا نشانه های مقوایی آا - بـ ب اََد مـ م- سـ س- او و

ایجاد انگیزه: پس از سالم و احوالپرسی داستان میوه های غمگین را برای بچه ها تعریف کنید. کارگروهی و تلفیق با درس علوم، هنر و ریاضی: از دانش آموزان بپرسید داستان راجع به چه بود؟ میوه هایی که غمگین بودند.

چرا میوه ها غمگین بودند؟

زیرا مردم آن ها را نیم خورده روانه ی زباله دانی کرده بودند .  

نام چند میوه در داستان آمده بود؟ چه میوه هایی؟

5 تا گالبی آلو هلو سیب خیار

 از دانش آموزان بخواهید 5 را با چوب خط و عدد نشان دهند. نام چند میوه ی دیگر را بگویید. خربزه هندوانه انار انگور زردآلو

در چه فصلی از سال میوه های بیشتری وجود دارد؟ تابستان

 میوه ها چگونه به وجود می آیند؟ با کاشتن دانه ی هر میوه درخت آن رشد می کند و درخت شکوفه می دهد و شکوفه ها کم کم به میوه تبدیل می شود و می رسد

. چه کسانی برای به وجود آمدن میوه ها زحمت می کشند؟ باغبانان و کشاورزان

 قبل از خوردن میوه ها باید چه کرد؟ میوه ها را باید شست و ضد عفونی کرد و با دست های تمیز خورد.

چه کسی این میوه های خوش مزه را آفریده است؟ خدای خوب و مهربان

برای تشکر از خدا و قدردانی از باغبانان چه باید بکنیم؟

 باید میوه ها را به درستی مصرف کنیم و اسراف نکنیم .  

یک کاربرگ میوه به هر گروه بدهید تا میوه را رنگ کنند و درباره ی اسم و مزه و رنگ و شکل آن گفتگو کنند. سپس برگه های خود را روی چوب بستنی بچسبانند. یکی از دانش آموزان یا خودتان نقش خریدار را بازی کنید و از هر گروه میوه ها را خریداری کنید. )پس از آموزش نشانه دانش آموزان نشانه ی )و( را در نام میوه ها پیدا کرده و رنگ کنند.(

از کار های دانش آموزان نمایشگاه درست کنید. ارائه ی درس: لوحه ی درس را نصب کنید یا از پاورپوینت استفاده کنید. دانش آموزان با دقت در تصویر داستان کوتاهی درباره ی آن بگویند. تصویر خوانی ، کلی خوانی: از دانش آموزان بخواهید کلمات و متن را با توجه به نشانه ها ابتدا فردی سپس گروهی بخوانند. برای توضیح کلمه ی او چند مثال بزنید. مثال بابا آمد او به من دست داد. مادر در آشپزخانه بود او من را صدا کرد. منظور کلمه ی او را در جمله ها بپرسید. آموزش نشانه:

فلش کارت های درس را بین گروه ها پخش کنید و از دانش آموزان بخواهید با توجه به تصویر کلمات را بخوانند ، با آن کلمه جمله بسازند و به صدا و جای نشانه ی قرمز توجه کنند. جدولی شبیه زیر رسم کنید و با عالمتی قراردادی مکان قرار گرفتن هر نشانه را مشخص کنید. هر گروه با توجه به مکان قرار گرفتن نشانه ی قرمز فلش کارت خود را در جدول قرار دهد و شبیه آن را بنویسد. دانش آموزان را هدایت کنید تا دریابند که او در اول با و در وسط و آخر کلمه ها فرق دارد. سپس آن ها را هدایت کنید تا برای نشانه ها اسم بگذارند. طریقه ی نوشتن او - و را به درستی آموزش بدهید. از شعرهای مرتبط برای جذابیت بیشتر استفاده کنید. این نشانه باالی خط زمینه نوشته می شود و تو پر است. به خاصیت و اشاره کنید که چون دستش روی خط دراز نیست یک دوست دیگر )نشانه ی دیگر( نباید دست او را بگیرد. در جدول الفبا کارت نشانه ی او- و را در جای خود قرار دهید.

جدول دوستی ها: جدولی مانند زیر رسم کرده یا در صورت آماده بودن آن را نصب کنید. صامت های خوانده شده را در جای مناسب بنویسید. با اشاره ی دست و آهنگین آن ها را با هم ترکیب کنید و از دانش آموزان بخواهید برای هر کدام مثال بزنند. با کمک نشانه های مقوایی از دانش آموزان بخواهید کلمه های بو بود بَد بو بوم - سو سوددود مو موم را درست کنند و در دفتر خود تمرین کنند.

 

کاربرگ های گروهی

 

 

http://rozup.ir/view/2910783/123131312.jpg

http://rozup.ir/view/2910785/11111222231.jpg

 


تدریس خصوصی اول دبستان – ,میوه ,ها ,ی ,های ,آموزان ,دانش آموزان ,میوه ها ,نشانه ی ,ها را ,از دانش ,دانش آموزان بخواهیدمنبع

تکلیف نشانه های فارسی

نحوه تدریس نشانه های اول دبستان

آموزش نشانه ص

آموزش نشانه غ

تکلیف هفتگی اول دبستان

کانال تلگرام اول دبستان

آموزش نشانه گ

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بوم گردی آنلاین قیمت خرید لاستیک پیرلی تخفیف ویژه حامیان جواد سنگونی عرقیات 123 تخفیف دونی اینجا همه چی هست دنیای گرافیک سفارش خرید سنگ آسیاب دیاموند بتا 1