آموزش نشانه و

 

http://rozup.ir/view/2910715/21312.jpg

 

http://rozup.ir/view/2910716/IMG_7173.jpg

 

 

نحوه تدریس نشانه ی او - و

وسایل مورد نیاز: داستان میوه های غمگین - کاربرگ میوه ها چوب بستنی - چسب نواری - کتاب درسی - لوحه ی آموزشی یا پاورپوینت - فلش کارت - جدول الفبا نشانه های مقوایی آا - بـ ب اََد مـ م- سـ س- او و

ایجاد انگیزه: پس از سالم و احوالپرسی داستان میوه های غمگین را برای بچه ها تعریف کنید. کارگروهی و تلفیق با درس علوم، هنر و ریاضی: از دانش آموزان بپرسید داستان راجع به چه بود؟ میوه هایی که غمگین بودند.

چرا میوه ها غمگین بودند؟

زیرا مردم آن ها را نیم خورده روانه ی زباله دانی کرده بودند .  

نام چند میوه در داستان آمده بود؟ چه میوه هایی؟

5 تا گالبی آلو هلو سیب خیار

 از دانش آموزان بخواهید 5 را با چوب خط و عدد نشان دهند. نام چند میوه ی دیگر را بگویید. خربزه هندوانه انار انگور زردآلو

در چه فصلی از سال میوه های بیشتری وجود دارد؟ تابستان

 میوه ها چگونه به وجود می آیند؟ با کاشتن دانه ی هر میوه درخت آن رشد می کند و درخت شکوفه می دهد و شکوفه ها کم کم به میوه تبدیل می شود و می رسد

. چه کسانی برای به وجود آمدن میوه ها زحمت می کشند؟ باغبانان و کشاورزان

 قبل از خوردن میوه ها باید چه کرد؟ میوه ها را باید شست و ضد عفونی کرد و با دست های تمیز خورد.

چه کسی این میوه های خوش مزه را آفریده است؟ خدای خوب و مهربان

برای تشکر از خدا و قدردانی از باغبانان چه باید بکنیم؟

 باید میوه ها را به درستی مصرف کنیم و اسراف نکنیم .  

یک کاربرگ میوه به هر گروه بدهید تا میوه را رنگ کنند و درباره ی اسم و مزه و رنگ و شکل آن گفتگو کنند. سپس برگه های خود را روی چوب بستنی بچسبانند. یکی از دانش آموزان یا خودتان نقش خریدار را بازی کنید و از هر گروه میوه ها را خریداری کنید. )پس از آموزش نشانه دانش آموزان نشانه ی )و( را در نام میوه ها پیدا کرده و رنگ کنند.(

از کار های دانش آموزان نمایشگاه درست کنید. ارائه ی درس: لوحه ی درس را نصب کنید یا از پاورپوینت استفاده کنید. دانش آموزان با دقت در تصویر داستان کوتاهی درباره ی آن بگویند. تصویر خوانی ، کلی خوانی: از دانش آموزان بخواهید کلمات و متن را با توجه به نشانه ها ابتدا فردی سپس گروهی بخوانند. برای توضیح کلمه ی او چند مثال بزنید. مثال بابا آمد او به من دست داد. مادر در آشپزخانه بود او من را صدا کرد. منظور کلمه ی او را در جمله ها بپرسید. آموزش نشانه:

فلش کارت های درس را بین گروه ها پخش کنید و از دانش آموزان بخواهید با توجه به تصویر کلمات را بخوانند ، با آن کلمه جمله بسازند و به صدا و جای نشانه ی قرمز توجه کنند. جدولی شبیه زیر رسم کنید و با عالمتی قراردادی مکان قرار گرفتن هر نشانه را مشخص کنید. هر گروه با توجه به مکان قرار گرفتن نشانه ی قرمز فلش کارت خود را در جدول قرار دهد و شبیه آن را بنویسد. دانش آموزان را هدایت کنید تا دریابند که او در اول با و در وسط و آخر کلمه ها فرق دارد. سپس آن ها را هدایت کنید تا برای نشانه ها اسم بگذارند. طریقه ی نوشتن او - و را به درستی آموزش بدهید. از شعرهای مرتبط برای جذابیت بیشتر استفاده کنید. این نشانه باالی خط زمینه نوشته می شود و تو پر است. به خاصیت و اشاره کنید که چون دستش روی خط دراز نیست یک دوست دیگر )نشانه ی دیگر( نباید دست او را بگیرد. در جدول الفبا کارت نشانه ی او- و را در جای خود قرار دهید.

جدول دوستی ها: جدولی مانند زیر رسم کرده یا در صورت آماده بودن آن را نصب کنید. صامت های خوانده شده را در جای مناسب بنویسید. با اشاره ی دست و آهنگین آن ها را با هم ترکیب کنید و از دانش آموزان بخواهید برای هر کدام مثال بزنند. با کمک نشانه های مقوایی از دانش آموزان بخواهید کلمه های بو بود بَد بو بوم - سو سوددود مو موم را درست کنند و در دفتر خود تمرین کنند.

 

کاربرگ های گروهی

 

 

http://rozup.ir/view/2910783/123131312.jpg

http://rozup.ir/view/2910785/11111222231.jpg

 


تدریس خصوصی اول دبستان – ,میوه ,ها ,ی ,های ,آموزان ,دانش آموزان ,میوه ها ,نشانه ی ,ها را ,از دانش ,دانش آموزان بخواهیدمنبع

تکلیف نشانه های فارسی

نحوه تدریس نشانه های اول دبستان

آموزش نشانه ص

آموزش نشانه غ

تکلیف هفتگی اول دبستان

کانال تلگرام اول دبستان

آموزش نشانه گ

مشخصات

آخرین جستجو ها

دانلود فیلم ابوعلی latin music هر چی بخوای هست تکتا صدا خرید و فروش انواع اتصالات جوشی ارزانی آشپزی چگونه در سرمايه گذاري هاي بورس موفق باشيم اجناس فوق العاده سفارش اینترنتی چرخ گوشت صنعتی